måndag 4 april 2011

måndag är alltid måndag

Imorse tog det emot att kliva ur sängen. Törs inte ens tala om hur länge jag låg kvar. Kroppen gjorde ont och det kändes inte alls som någon bra idé att gå och träna. Låg och funderade ut nya dagar att förlägga veckans träning på men hur jag än vred och vände kom jag inte ifrån att jag faktiskt måste träna måndag om jag ska få ihop min planerade träningsmängd.
Nu är det iallafall gjort och som vanligt kändes det inte så farligt när jag väl var på plats. Idag stod det cardio på schemat och för första gången provade jag att springa lite längre distanser än tidigare intervaller. Värmde upp och körde sedan 10minx2 med 2 minuters aktiv vila emellan. Hade planerat tre innan jag drog igång men det kändes för tufft när jag väl kom igång.
Det finns flera fördelar med att träna på förmiddagen innan jobbet men nackdelen är att det är svårt att ta ut sig helt när man vet att man ska orka jobba 8 timmar efteråt.

Någon som vill dela med sig av sina planer inför veckans träning?? Vore kul att höra hur ni tänker??

Nu ska jag stretcha medans jag kokar ägg. Önskar er en fin vecka!

1 kommentar:

  1. Svar: Det var lite udda med äggbotten men jag hade som sagt gräddfil och tacosås till också så tacosåsen slog nog ut äggsmaken för kände inte av den oftast :)

    Var bra också för den räckte i flera dagar och till flera personer! :) Det är tacksamt när man har en pojkvän som äter för två och dessutom ska ha en matlåda dagen efter..haha :)

    SvaraRadera