fredag 1 april 2011

Jenny´s gudomliga lax

Måste bara dela med mig av ett recept som jag fick från en vän och precis provade, blev verkligen jätte gott!

4 st laxfiléer
broccoli
3 dl matlagningsgrädde, själv använder jag Oatly`s iMat som är en gjord på havre och rapsolja.
3 tsk dijonsenap
1 vitlöksklyfta
1 grönsaksbuljongtärning
1 dl riven ost
salt och cayennpeppar

Fräs på tärnade laxbitar och broccolin som är aningen förkokt, salta.
Gör en sås på grädden, senapen, den rivna osten och smula över buljong och pressa i en vitlöksklyfta.
Lägg i lax och broccoli samt krydda med cayennpeppar och låt det sedan puttra i ett par minuter.
Snabbt, enkelt och gott med lite råris till.


1 kommentar:

  1. Svar: Tack Louise :) Ja jag vet ju att jag inte direkt är ensam om mitt problem vilket är skönt på sitt sätt :) Första veckan har gått helt ok men äter för få mål om dagen, vilket jag alltid gjort, så hoppas kunna vänja in mig med något mer mål om dagen kommande vecka :)

    Min mage mår mkt bättre efter bara en vecka :) Har dock haft huvudvärk men det är väl för att kroppen saknar allt socker den är van vid :)

    Vad kul att du delar med dig av recept :D

    SvaraRadera